måndag 14 oktober 2013

Inspirerad att greppa pennan

03:an vill sällan hålla i en penna så döm om min förvåning när han tog fram nya målarboken och satte igång, med rätt penngrepp och allt. Klockan visade 21:13, den tiden på dygnet då han är som mest kreativ och aktiv. Resultatet blev lite "outside the box".
 
 
 


 























 
 
Jag kan just tänka mig att målarbokens upphovsman Jesper Waldersten, uppskattar 03:ans sätt att ta sig an hans målarbok.
 
Och TACK Jesper Waldersten för att du inspirerade 03:an så pass att han tyckte det var värt besväret att greppa pennan.
 
 
--------------------------------------------------------------------


Jag skickade ett mail till Jesper för att tacka och jag fick svar:
 
 
"Hej Emelie. Det har varit en riktig måndag i dag men nu blev det plötsligt en torsdag. Det finns flera sådana här berättelser om denna bok, udda varianter om hur den används, sparas, rivs i och leks med. Tyckte mycket om denna variant.  
Hälsa din 10-åring från mig. Vänligen. Jesper."